MB ConsultingMB ConsultingMB Consulting
08:30 - 16:30
Prema dogovoru

Kako odabrati pravog konzultanta?

Kako odabrati konzultanta?

U raznim grupama na društvenim mrežama za izradu poslovnih planova (posebice za mjeru samozapošljavanja) često se pojavljuju anonimni upiti da su podnositelji platili određene iznose, a dobili negativnu ocjenu projekta / i ili neadekvatnu podršku.

Kako bi izbjegli takve situacije, evo ključnih stvari na koje bi trebalo obratiti pažnju prilikom odabira konzultanta:

Ključni kriteriji za odabir konzultanta

Dokazano iskustvo

Konzultant s više godina iskustva bolje razumije izazove i prilike u različitim industrijama. Ima već „mnogo utakmica“ na mnogim projektima i može prepoznati potencijalne prepreke prije nego što se pojave. Pitajte konzultanta za primjere uspješno realiziranih projekata kako biste dobili uvid u njegov rad.

Jasne reference

Provjerite s kim je konzultant surađivao i kakva su iskustva tih klijenata. Tvrtke ili pojedinci koji su već koristili njegove usluge često će rado podijeliti povratne informacije. Pozitivne preporuke znak su da konzultant ima povjerenje svojih klijenata.

Preporuke zadovoljnih klijenata

Kvalitetan konzultant obično ima široku mrežu zadovoljnih klijenata koji ga preporučuju. Preporuka od nekoga kome vjerujete može biti ključna u vašem odabiru.

Pristupačnost i podrška

Dobar konzultant ne obavlja samo tehnički dio posla, već je dostupan i za pitanja te pruža podršku tijekom cijelog procesa. Sposobnost prilagođavanja specifičnostima vašeg projekta ključna je za uspješnu suradnju.

Dodatni savjeti za uspješnu suradnju

Jasna komunikacija o cijeni

Već na početku definirajte način naplate i troškove. Na tržištu trenutno postoji više modela naplate, poput cjelokupnog iznosa po izradi plana, pola iznosa unaprijed i pola nakon prolaza plana i sl. Transparentnost u vezi s financijama sprječava neugodne situacije.

Procjena projekta

Kvalitetan konzultant unaprijed će procijeniti izvedivost vašeg projekta. Ovo je ključni korak kako biste znali imate li realne šanse za uspjeh i ostvarenje ciljeva.

Potpisivanje ugovora

Jasno definirajte obveze, vremenske rokove i očekivane rezultate. Tako ćete izbjeći nesporazume i osigurati da obje strane znaju što se od njih očekuje.

Tražite više ponuda

Zatražite više ponuda i zakažite uvodne (najčešće besplatne) konzultacije od 20 minuta. To će vam pomoći da steknete bolji dojam o osobi i načinu na koji radi.

Slušajte intuiciju

Nakon konzultacija, uz tehničku procjenu stručnosti konzultanta, poslušajte i svoju intuiciju. Postavlja li konzultant prava pitanja? Ulijeva li vam povjerenje? Odabir konzultanta nije samo stvar stručnosti; on je osoba kojoj povjeravate financijske planove i ključne aspekte vašeg poslovanja.

Povjerenje je temelj svakog poslovnog odnosa. Odaberite konzultanta koji razumije vaše ciljeve i pruža jasne odgovore. Naravno, isto vrijedi i u obrnutom smjeru. Mogu s ponosom reći da, u protekle tri godine poslovanja, naša prolaznost poslovnih planova je 100%, no isto tako moram biti iskrena i reći da ne prihvaćamo sve upite za suradnju.